Jakość powietrza

Wszystkich odwiedzin 309813

livemarks

Wiadomości z Przedszkola w Grądach

Koniec listopada i grudzień to czas oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia. Dla dzieci jest to okres bajeczny i pełen wrażeń. Ostatki, mikołajki, adwentowe kalendarze i przygotowania do najpiękniejszych w roku świąt sprawiają, że nawet ponure dni stają się jaśniejsze. Staramy się kultywować piękne polskie tradycje, obrzędy związane ze świętami i uroczystościami celebrowanymi w poszczególnych porach roku.

25 listopada 2021 r. - Dzień Pluszowego Misia

Jak co roku w przedszkolu zorganizowaliśmy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim małym lub dużym pluszowym przyjacielem. Przedszkolaki zostały zaproszone do wspólnej zabawy z misiami. Dzień ten pełen był uśmiechu i radości.

Tradycja tego święta nie jest długa, albowiem po raz pierwszy zaczęto obchodzić ten dzień w setną rocznicę powstania maskotki, tj. w 2002 roku.
Pamiętajmy jednak, że pluszowy miś jest bardzo ważny dla każdego dziecka.

26 listopada 2021 r. -Andrzejki

Nasze przedszkolaki przeniosły się w magiczny świat zabaw andrzejkowych pełen niespodzianek, dobrych wróżb i niezwykłych sztuczek. Poznały zwyczaje i tradycje andrzejkowe, integrowały się w zabawie, współdziałały z grupą kolegów i koleżanek. W tym dniu dzieci wyglądały bajecznie i bawiły się wspaniale.

29 listopada 2021 r. - Poczta Świętego Mikołaja

Aby dostać prezent od Św. Mikołaja należy napisać do Niego list i wysłać specjalną pocztą lub położyć na parapecie. Obok listów trzeba zostawić poczęstunek - ciasteczka i mleczko oraz marchewkę dla reniferów. Należy przy tym pamiętać, że Mikołaj przychodzi do grzecznych dzieci. W przedszkolu wypełniliśmy wszystkie detale tej instrukcji, zastanawiamy się tylko nad grzecznością…..?

30 listopada 2021 – wycieczka do Tarnowa

W tym roku szkolnym po raz drugi udało nam się zorganizować wycieczkę pomimo wielu ograniczeń. Z radością obejrzeliśmy spektakl „ Jaś i Małgosia” w teatrze im. L. Solskiego w Tarnowie. Następnie udaliśmy się do Promiennego Zamku, aby wspólnie się pobawić. Wszystkie dzieci były zachwycone wyjazdem i prosiły o kolejne wycieczki.

8 grudnia 2021 – wizyta Świętego Mikołaja

To jeden z najważniejszych dni w życiu przedszkola. Przygotowujemy się do niego długo, dobierając starannie część artystyczną. Chcemy serdecznie przyjąć znakomitego Gościa, aby zechciał odwiedzić nas za rok.

9 grudnia 2021r. – życzenia świąteczne dla Obrońców Granic Polski

Przedszkole wzięło udział w akcji „ Dzieci rysują dla obrońców naszych granic”. Przesyłamy kartkę świąteczną wraz z życzeniami zdrowia i pokoju.

10 grudnia 2021 r. – zabawy eksperymentalne

Woda, jako ciecz i lód, pokrywa 70% powierzchni Ziemi, a jako para wodna jest istotnym składnikiem otaczającej atmosfery. Odgrywa ogromną rolę w przyrodzie. Podczas doświadczeń poznajemy jej właściwości w różnych stanach skupienia.

15 grudnia 2021 – olimpiada przedszkolna

W roku 2021 przedszkole realizowało „Program profilaktyki”, na który otrzymaliśmy finansowe wsparcie od Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. W ramach programu zorganizowano wycieczki dla dzieci oraz zakupiono pomoce do ćwiczeń gimnastycznych. W założeniu była organizacja olimpiady przedszkolnej z udziałem rodziców. Niestety, ze względów bezpieczeństwa olimpiada odbyła się w przedszkolu z udziałem samych dzieci.

17 grudnia 2021 – zajęcia kulinarne

Nierozłącznym elementem zbliżających się świąt są pachnące pierniki. Każdego roku przygotowujemy je samodzielnie, aby zdobiły choinki i stoły wigilijne w naszych domach.

22 grudnia 2021 – Wigilia

Dzieci przedstawiły piękne utwory świąteczne, zaśpiewały kolędy przy choince i symbolicznie spożyły opłatki składając sobie nawzajem serdeczne życzenia. Następnie przy wspólnym stole odbyła się tradycyjna wieczerza.

5 stycznia 2022 – obchodziliśmy uroczystość Objawienia Pańskiego

Orszak Trzech Króli przeszedł po naszej miejscowości śpiewając kolędy i noworoczne życzenia :

Stary Rok odszedł wielkimi krokami,
niech więc wszystkie złe chwile zostaną za nami.
Nowy Rok niech Wam przyniesie dużo zdrowia,
wiele radosnych chwil, szczęścia i miłości!